torsdag 14 februari 2008

Låt #3 i Temat Kärlek


En av de mest sorgliga låtarna i detta tema är utan tvekan "Always on my mind", det är väl också en av de mest inspelade, men I Elvis version kan man verkligen höra ångern i hur han hanterat sitt äktenskap och som Elvis fan skulle jag (utan belägg) kalla den skilsmässan början till slutet för denna legend..
För att fortsätta lite om Elvis, så kan jag säga att en av de mest sorgliga konserter jag sett är, då Elvis spelade Live den 21 juni 1977, en av de sista han spelade. Han var sliten, trött, han kunde knappt prata mellan låtarna och han var tydligt märkt av de sista årens hårda liv, jag vet inte om han under konserten var påverkad, men han mådde helt klart inte bra. Han kom av sig i låtar och fick börja om och han glömde bort texter...Karisman fanns kvar och han sjöng fortfarande med en fantastisk röst...En månad senare kom nyheten att Kungen hade dött....
Ett youtube klipp visar i vilket dåligt skick han är... :( jag blir ärligt ledsen då jag ser detta klipp...
Men vi måste ju också se ett par klipp så som vi vill minnas honom:
sista klippet; där sjunger Elvis och the Jordanairs en a Elvis favoritlåtar:

Inga kommentarer: