torsdag 14 augusti 2008

Äpplen faller inte långt från trädet....


Det är väl något tveksamt att min generation och yngre minns så mycket av sångerskan Maritza Horn, hennes låt "Lyssna till ditt hjärta" är dock en av de låtar som satte sig hårdast i mitt minne från min barndom...Det var länge sedan man hörde något om denna fantastiska sångerska, men nu verkar hon ha lämnat över staffetpinnen till sin dotter Melissa som om möjligt är t.om bättre än sin mor Maritza... Hon sjunger på svenska och spelar gitarr..Jag skulle välja hennes musik över Winnerbäck vilken dag som helst..


Lite videor från Tuben som vanligt!



När det äntligen är över (Live)

Långa nätter

Våran sista dans

Kvar i något jag lämnat

Hanna

Fantastiskt^^ Spring nu och köp hennes skiva så vi får höra mer av henne och passa på att leta upp några gamla plattor av Maritza med! Se så..Marsch!

Inga kommentarer: