fredag 4 januari 2008

DVD Tips: Rammstein- Lichtspielhaus

2003 släppte Rammstein en DVD med deras då till dato musikvideos, samt live matrial och några "bakom kuliserna" matrial. Jag som Rammstein fan uppskattar denna DVD, deras videos är coola och lite udda ofta ganska mörka och filminspirerade. Jag skulle vilja att de hade väntat med denna DVD´n tills de splittrats och kunde ta med alla videos, de har ju släppt fler sedan 2003 och även om jag är fullt nöjd med mitt köp så skulle jag vilja haft med de nyare.....

Tyvärr tycker jag att de på senare år tappat lite av magiken och gnistan de hade förr, och det går rykten om att de ska splittras efter deras skivsläpp, som de jobbar på nu. Jag skulle vilja hinna se dem live en gång innan de splittras, men det verkar ju tyvärr inte bli så då Rammstein verkar vara en epok på väg att passera....

Lichtspielhaus är bra och snyggt gjord, fast jag kan tycka att den är lite svår navigerad, fast det kan ju vara jag som är korkad..jag vet inte betyget blir iaf 3,5

Inga kommentarer: