lördag 29 december 2007

The Eagles- Long road out of Eden


Så var det då dags för ytterligare ett legendariskt band att göra ytterligare en comeback. Jag är lite allergisk mot återföreningar, då det aldrig blir lika bra som det var förr och jag vill hellre ha minnena av en artist i sin glans, istället för i sin demis.


Eagles har aldrig varit några av mina favoriter, även om jag gillar vissa låtar som de gjort. Innan den blev sönder spelad så gillade jag "Hotel California", sen blev det för mkt av den tycker jag. Trots Eagles storhet, tyckte jag att de var ganska ljumna som musiker, tills jag såg deras konsert "Hell freezes over" på tv, då de spelade en akustisk version av "Hotel california" som verkligen bevisade deras storhet som musiker. Deras meriter talar ju för sig själva och även deras nya, är ju musikaliskt fulländad i sin genre, även om jag saknar nått när jag hör den, den känns inte spännande och det känns som om man har hört det mesta förut. Men snyggt är det ju som sagt.

För Eagles älskaren är denna skivan säkert som en våt dröm, för mig blev den bara som en trevlig dröm, den sorten som man knappt lägger på minnet, men vet att man har haft.

Betyg? Tja....en "2" kan den få iallafall, och gå kan det vara så att jag är lite snål faktiskt....

Inga kommentarer: